محمد صادق محمد صادق ، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره

تولد یک رویا

خواب ...

1391/4/5 11:53
نویسنده : مامانی
565 بازدید
اشتراک گذاری

یارم به یک لا پیرُهن خوابیده زیر نسترن
ترسم که بوی نسترن مست است و هشیارش کند
پروانه امشب پر مزن اندر حریم یار من
ترسم صدای پرپرت از خواب بیدارش کند
پیراهنی از برگ گل بهر نگارم دوختم
بس که لطیف است آن بدن ترسم که آزارش کند
ای آفتاب آهسته نِه پا درحریم یار من
ترسم صدای پای تو از خواب بیدارش کند.

وقتی محمدصادق را خواب تا پادشاه هفتم برده است،گامهایم را آرام برمیدارم تا موج به اقیانوسِ آرام اش نیفتد. این چند قدم تا اتاق خواب و تختش، نمی دانم او در آغوش من است یا من در آغوش خدا ...  صفــایــت را خــدا ! خوابهایت را عشق پسر !

خواب،نعمت غریبی است مادر! برای تو در این سن و سال خواب یعنی اوج رشد جسمانی،برای من این شبها یعنی اندکی فراغت از هیاهوی این بازار شلوغ،یعنی کسب انرژی برای فرداهای تو ...

خدا چقــــدر میدانی ؟! اگر شبت نبود و خواب نبود؟!به خودت قسم شاهکار کرده ای خــــــــــدا ...

« وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا » 

و خوابِ شما را مايۀ آرامشتان قرار داديم.

میدانی دلبرک! تو جلوه های خواب را درخواهی یافت ولی وقتی که همسن و سال این روزهای من باشی،من اندکی از اسرارش را که تا آنجا که برایم رونموده میگویم،که تو،خود،خوابهایت را تا جایی که در تیررس اختیارت هست برگزینی،به آن امید که تو بیشتر به آن بیاندیشی....

خواب گاهی فرار از دردهای روز است،اگر دردها دنیوی باشد که باز هم امیدی به گشایش و مرحمتش هست ولی وای از دردهای اخروی که بیدرد می آیند و بیدرد هم میروند.گاه یعنی فراموشی،فراموشی ای که باز هم با طلوع صبح فردا به کنارت خواهد نشست اگر خواب ذهنت را پاک نکرده باشد...خوابهای این چنینی تلخ است پسرم ... تلخ!

گاه خواب می شود ابزار نشنیدن و ندیدن هر چه به رنگ خداست.کاش شوقِ خواب تو را از لحظه لحظه های خلوت جدا نکند،کاش آنرا بدل به سراب آرمش نکنی .

شبها بارگاهش خلوتتر است،شاید در آن خلوتی صدایت را بهتر به دستان عطاگرش رساندی.کاش روحت، در آن لحظه های عاشقی هر شب تشنه تر شد،خدا کند یرسی به  آنچه من عمری را در آرزویش خواب دیدم ...

برایت از خدا خواستم که همیشه خوابهایت بوی نان قندی بدهد،بی ترسِ فردا،بی هراس از ندای وجدان که شبها سخت گریبانگیر می شود ... خوابهایت همواره آرام جگر گوشه ام !

راستی رمضان نزدیک است ... این روزها دلم خیلی به این است که این رمضان را در خواب نباشم . خدا ساعتت را برایم کوک کن،وقتش نشده از خواب مستی بیدارم کنی ...؟!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (19)

زهرا _ مامان مریم گلی
5 تیر 91 11:59
سلام مهربونم.....ای ججججوووون دلممممم این جیگری عمه چقد ماشاا... بزرگ و آقا شده.....ببوسش عزیزم جواب کامنتت دادم همونجا


میام سراغت ...
سعیده
5 تیر 91 12:04
انشاالله همیشه خوب بخوابن و خوابای رنگی ببینن......بازم آفرین به قلم شیرینت
زهرا مامان شنتیا
5 تیر 91 12:06
ای وای عجب تلنگری الیسا دعاکن منم خواب نمونم احساس غافل شدم دعا کن برای بیداریم جیگر خاله رو ببوس


زهرا به خدا شدید محتاجم به دعا نازنین ...شنتیا رو ببوس!
شیوا
5 تیر 91 13:08
قربون خودت و اون خواب نازت خاله جونمممممممممم
هدی مامان مبین
5 تیر 91 15:29
الیسا چه خوب ناگفته ها رو میگی...چقدر شیرین و مادرانه...
خوشبحال محمدصادق...مطمئنا پسری که مادرش تو باشی...خوابهاش همه با ارامشه...التماس دعا...
دوستتون دارم...


هدی خوش به حال مبین ... صبرت ثابت شده است برام....آرامشت ...
محتاجم به دعااااااا خیلی ....
مامان محمد صادق(زهرا)
5 تیر 91 19:43
سلام محمد صادق نازم...

خوابهات همیشه آروم....

**************************
الیسا جون راس می گی! خوب یادآوری کردی که رمضان نزدیک است....

نکنه خواب بمونیم و وقتی پاشیم که دیگه رفته باشه و ما روی ماهشو ندیده باشیم و عطر خوشش و نشنیده باشیم!!!
************************
بیادتم!
به یادم باش!


چشم به درگاهش دوخته ایم .... محمدصادق ناز رو ببوس !من هم بیادتونم زیااااد.
شادي
6 تیر 91 14:41
خواب هايت هميشه به رنگ خدا محمد صادق.

...

اليساااا اين جمله ات چه كرد با دلم:

خدا ساعتت را برايم كوك كن ، وقتش نشده از خواب مستي بيدارم كني؟!

پاينده باشي مادر بي نظير


دوستت دارم بخداااا ...
Maman talaee
7 تیر 91 3:21
ziba bood azizam mesle hamisheh naab neveshtio tooye delam ghoghayee be pa shod

mer30 ke ehsasate ghashanget ro ba ma be eshterak mizari




مرسی که پیشمون میای ....
مامان محمد صادق(زهرا)
7 تیر 91 9:12
سلااااااااام! آپ کردم... دوس داشتی بیا ببین محمد صادقم چیکارا می کنه توو 20-21 ماهگیش!!!
صدف
8 تیر 91 15:17
حتی برای توصیف متن های قشنگت قاصرم. قلمت ، احساست ، همه چیز واقعا بینظیره واقعا عالی مینویسی عالی

شادی قشنگ نوشت : "خوابهایت همیشه به رنگ خدا" چون او قشنگترین رنگها رو برای خواب این فرشته ها داره


خوابهای آراد و تو هم به رنگ خداااا ....دوستتان دارم !
Maman talaee
12 تیر 91 5:54
Upam...bia dooste khoobam
آوا مامان رادين
12 تیر 91 9:40
واقعا زيبا كه نمي دانم چي بنويسم.
هميشه پاينده باشي مامان فهيم و مهربون.


لطف داری و گرنه اینطوریام نیست .... ببوس پسرطلا رو !
زهرا _ مامان مریم گلی
12 تیر 91 11:29
فدای محبتت گلممممتورو خدا اینقد شرمندم نکن.....شما استاد مائی....


دوستت دارم بخدااااااااااا ..... هر چی گفتم راست گفتم !
Maman talaee
12 تیر 91 16:30
Mer30 golam ke be didan pranses oomadi
مریم مامان ستایش
18 تیر 91 18:06
آروم بخواب محمد صادق ناز که مامان و خدا همیشه مواظب و نگهبانتن.
ممنونم الیسای مهربون از این مطالب نابت.


ممنون از تو دوست مهربون ... ستایش نازم چطوره ؟
سوسن(مامان پرنسس باران)
18 تیر 91 19:25
الی جونم واقعا بیست بیستی...خوش به حال محمد صادق که مامان بی نظیری مثل تو داره...

منم از خدای مهربونم میخوام که با رسیدن این ماه عزیز ما رو به حال خودمون رها نکنه...

محمد صادق عزیزم خوابای قشنگت و زندگیت پر از آرامش و قشنگی



خیلی دلم برات تنگ شده ...بارانت رو ببوس!
مستانه
19 تیر 91 15:24
خداحفظش کنه اين گل پسر رو
چقدر زيبا مينويسي
افرين بر اين مامان هنرمند و خوش ذوق

روزهايت به قشنگي ارامش خواب گل پسر


مستااااانه چقدر خوشحالم کردی بهمون سرزدی ...عزیزم فدای محبتت ... فدای دل پاکت ...زیبا دخترت رو ببوس ...هزار بار از طرف من !
بابای هدای مبین
21 تیر 91 20:27
پسرم
محمدصــــــــــــــادق عزیز
آیین ات دین محمــــــــــــــــد است
و مذهبت صـــــــــــــــــادق است
یعنی موحدی
که باورهایش محمدی است
و در پیروی از مذهب جعفری ، صادق!
و باید حاذق باشد تا هم مسیرش درست و خوشنام باشد ؛
هم مصیرش نیک فرجام.
محمدصادق؛
هم ترکیب ظاهری ات زیباست..
و هم ترکیب باطنی ات فرهنگ...
بدان؛مرد آینده
در محراب مادر با وضو باشی و ادب حضور داشته باشی
تا بی سر و پا شوی و پای بر فرق جهان بگذاری و خدا را از آغاز تا پایان ببینی
پای برفرق جهان سربه کف پای حبیب
تا نگویند که این قافله بی پا و سرند!!!
میدانی پسرم
زنان زیبایی افرینش اند و اگرخدای زیبایی آفرید ،زن آفرید...
و تو در دامان پاک مادری افتخار تولد یافته ای که با عشق تو را به معراج می برد...
که امام عاشقان خمینی بیدلان گفته:
از دامن زن مرد به معراج میرود
پس بکوش
تا حق مادری ادا کنی و بعد از خدا به او احترام کنی
*وقَضى‏ رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِيَّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً*
خدا را بندگی کن و والدین را بنده باش!!!
محمد، حمـــــــد الهی بجای آر
صادق، صدای صدق از جان برآر
که تو منتخبی...همچو نامت
باز هم مادرت
مولایت علی که امیر کلام است و کلامش امیر فرمود:
*مَنْ علّمني حَرفاً فقَدَ صيّرَني عبْدا*
هرکس مرا یک حرف بیاموزد عبد او خواهم بود
و صـــــــــــد البته مادر هر کس نیست!!!
زندگی بکامت محمدصادق خوشنام...
سایــــــــــــــه ی لطف پدر و مادرت همیشگی



پدر بزرگوار هدی نازنین سلام!
کلمه هیچ ندارد برای وصف شوق من از خواندن اینهمه حرف های پدرانه ...
بسیار حرفها بود لابه لای نوشته اهورایی تان ،برای من نیز تلنگر ها بسیار شد ...خوش بحال هدی برای داشتنتان!

بنده نوازی کردید و خوب یادگاری ای برای محمدصادق ما ثبت فرمودید... وسعت قلمتان میان سخنان عمیقتان هوش از سرم برد.
براستی نمی دانم زین پس می توان چیزی برای محمدصادق نوشت آیا؟!
آرزوی من کوچک برایتان : عمری بلند و پر سعادت درکنار بهترین های زندگیتان ...

باز هم سپاس از اینهمه الطافتان ... نوشته تان را برای پسرک چاپ کردم به رسم داشتن یکی از ارزشمندترین یادگاری ها ...

همیشه در پناه خدای یکتا خرم باشید !!!!
Maman talaee
24 تیر 91 4:01
az pesmale golemoon aks nemizari Elisa joon???
delemoon barash tang shode
1000tabaraye Mohamad Sadegh nazanin


بزودی نازنین ....زیبا دختر رو ببوس !